کد قالب کانون ۷ روش کاربردی و مهم برای تقویت روابط اجتماعی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3704
بازدید دیروز : 1590
بازدید هفته : 12045
بازدید ماه : 26946
بازدید کل : 183854
تعداد مطالب : 2516
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1403

ارتباطات سازمانی چیست؟

نکات مهم در روابط اجتماعی

اگر می‌خواهید ارتباطات اجتماعی موفقی داشته باشید، توصیه می‌کنیم نکات زیر را جدی بگیرید:

  • اگر این ارتباط از پیش تعیین شده است، سعی کنید درباره طرفین دیگر ارتباط اطلاعات کسب کنید یا در بدو آشنایی، آن‌ها را دعوت به معرفی خودشان بکنید.
  • به موقع به چشم‎‌های طرف مقابلتان نگاه کنید، نه دائما زل بزنید نه نگاه خود را بدزدید.
  • هرگز قدرت زبان بدن را دست کم نگیرید. اگر فرصت دارید قبل از برقراری روابط اجتماعی مختلف، زبان بدن مناسب با آن نوع ارتباط را مطالعه کنید.
  • هر چه میزان عزت نفستان بالاتر باشد، در برقراری یک ارتباط اجتماعی موفق، عملکرد بهتری خواهید داشت.
  • شما کسی باشید که دیگران را به ملاقات‌های بعدی دعوت می‌کند!
  • مراقب احساسات خود باشید؛ نه زیاد از حد احساساتتان را بروز دهید نه برای پنهان کردن آن‌ها به زحمت بیفتید.
  • روی نکات مثبت طرف مقابلتان بیشتر تمرکز کنید.

تقویت روابط اجتماعی

۷ روش تقویت روابط اجتماعی

اگر برای تقویت ارتباطات اجتماعی خود احساس می‌کنید هیچ روشی را در ذهنتان ندارید، این ۷ روش، یا بهتر است بگوییم ۷ قدم، شخصیتی کاملا اجتماعی از شما خواهد ساخت.

قدم اول: تقویت اطلاعات فردی

زمانی که درباره موضوعات مختلف اطلاعات داشته باشید، با اعتمادبه‌نفس بیشتری در بحث‌ها و گفتگوها شرکت خواهید کرد و نظر خودتان را بیان می‌کنید. بنابراین سعی کنید قبل از شرکت در یک ارتباط اجتماعی با دیگران، اگر موضوع گفتگو را می‌دانید درباره آن مطالعه داشته باشید.

قدم دوم: تقویت قدرت شنیداری

همیشه سخنگوی خوبی بودن نشان از داشتن ارتباطات اجتماعی قوی نیست، بلکه شنونده خوبی بودن نیز یک هنر است. اگر می‌خواهید از شما به عنوان یک فرد قدرتمند در روابط اجتماعی یاد شود، یادتان باشد به موقع گوش کنید، به موقع حرف بزنید.

قدم سوم: گسترش ارتباطات

اگر می‌خواهید ارتباطات اجتماعی بهتری داشته باشید، سعی کنید بیشتر در جمع‌ها شرکت کنید. از گوشه‌گیری و درونگرا بودن پرهیز کنید تا بتوانید قدمی مهم در افزایش و تقویت روابط اجتماعی خود داشته باشید.

قدم چهارم: پیشروی طبیعی روند ارتباط

اجازه دهید کل روند ارتباط اجتماعی شما، هر چقدر هم مهم و رسمی است، به طور طبیعی پیش برود. هرگز نه خودتان و نه طرف مقابلتان را مجبور به انجام کاری نکنید. این کار باعث می‌شود رفته رفته در روابط بعدی، رشد اجتماعی را در خود شاهد باشید.

قدم پنجم: خوش برخورد بودن

خوش برخورد بودن امر مهمی در برقراری ارتباطات اجتماعی با اطرافیان است. اگر فکر می‌کنید روز خوبی نداشتید و نمی‌توانید خوش برخورد باشید، بهتر است قرار ملاقات خود را به روز دیگری موکول کنید تا تاثیر منفی در برقراری ارتباط درست نداشته باشید.

قدم ششم: درک مقابل و همدلی

حتی اگر فکر می‌کنید درکی از صحبت‌های طرف مقابل خود ندارید، بهتر است به ظاهر هم که شده، ابراز همدردی کنید. این کار باعث می‌شود فرد مقابل احساس بهتری از هم‌صحبتی با شما داشته و از انتخاب شما برای برقراری یک ارتباط اجتماعی، پشیمان نشود!

قدم هفتم: مطالعه کتاب‌های مفید

سعی کنید برترین کتاب‌های جهان که در زمینه تقویت روابط اجتماعی عرضه شده‌اند را بخوانید. البته مطالعه کتاب‌هایی که در زمینه زبان بدن و اصول مذاکره هستند نیز به شما کمک خواهند کرد. در ادامه بیشتر با کتاب‌های این حوزه آشنا می‌شوید.

معرفی کتاب تقویت روابط اجتماعی

خوشبختانه بوکاپو، خلاصه انواع کتاب‌هایی که در این زمینه نیاز دارید را برای شما جمع‌آوری کرده است و می‌توانید به راحتی با نثر کتاب‌های تقویت ارتباطات اجتماعی پیش از مطالعه آن آشنا شوید. اگر در انتخاب عنوان کتاب‌های روابط اجتماعی دچار تردید شده‌اید، لیست زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم، نوشته لیل لوندز
  • کتاب هنر تاثیرگذاری، نوشته کریس وایدنر
  • کتاب افسانه کاریزما، نوشته اولیویا فاکس کابان
  • کتاب ذهن درستکار، نوشته جاناتان هایت

همچنین می‌توانید کتاب‌های مرتبط با این موضوع را از بخش دسته‌بندی روابط و مهارت‌ های اجتماعی در وبسایت بوکاپو انتخاب و خلاصه آن را مطالعه نمایید. به یاد داشته باشید که کتاب‌ها، نقش مهمی در ارتقای کیفیت روابط اجتماعی شما خواهند داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روش های اجتماعی
برچسب‌ها: روش شناسی